انواع مدل های تراز لیزری در بازار

استفاده از تراز مدتها است که در میان اهل فن و استادکاران رواج دارد. در گذشته ترازهای دستی مورد استفاده قرار میگرفت اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ترازهای دستی جای خود را به ترازهای لیزری داده اند. تراز لیزری همانگونه که از نامش پیداست از اشعه لیزر برای نمایش سطح تراز بهره میبرد. دقت بالاتر، امکان استفاده در فواصل مختلف و طیف خط وسیع برخی از برتری های تراز لیزری نسبت به ترازهای دستی است. ترازهای لیزری به علت سهولت استفاده و ویژگی های مناسبی که دارند در بیشتر صنایع و به خصوص در صنعت ساختمان کاربرد دارند و هر روز بر میزان تقاضا برای این ابزار افزوده میگردد با درک این تقاضا و با توجه به کاربری های متفاوتی که برای تراز لیزری میتوان در نظر گرفت سه مدل تراز لیزری در بازار موجود می باشد.

تمامی مدل های تراز به قابلیت خود ترازی اتوماتیک مجهز هستند و اگر خود دستگاه در حالت تراز کامل قرار نداشته باشد به صورت اتوماتیک خط تراز صحیح ایجاد مینماید.

گاهی لازم است در حین کار تراز را جا به جا نمایید؛ برای محافظت سیستم لیزر دستگاه حین جا بجایی این ابزار قابلیت قفل پاندول را نیز دارد. این ویژگی برای ایجاد خطوط اریب و یا زوایای قائم در جهت های خاص نیز به کار خواهد آمد.

تمامی مدل های تراز لیزری از طراحی ارگونومیک برخوردار هستند و در برابر سقوط و ضربه های احتمالی مقاومت مناسب دارند؛ علاوه بر این تمامی مدل ها به همراه کیف ضد ضربه و مقاوم ارائه می گردند که امکان حمل و نقل ایمن ابزار را فراهم می آورد.

 برای ترازهای لیزری خود یک پایه آهنربایی جهت اتصال به تکیه گاه های فلزی و یک گیره پیشرفته جهت اتصال به دیوار و اشیای غیر فلزی در نظر گرفته است. این ترازها قابلیت نصب بر روی سه پایه های مهندسی و عکاسی را نیز دارا می باشند.

در تراز لیزری از دیودها برای ایجاد و انعکاس اشعه لیزر بر روی سطوح کمک گرفته میشود؛ کیفیت و شفافیت دیود های بکار رفته در ابزار بر کارایی ودقت دستگاه تاثیر مستقیم دارد. دیودهای لیزری به کار رفته در تمامی مدل های تراز لیزری  بسیار شفاف هستند و کارایی فوق العاده ای دارند که دقت دستگاه را به حداکثر میرسانند.

تراز لیزری دو خط

این مدل قابلیت ایجاد خطوط افقی و عمودی بر روی سطوح را فراهم می آورد. باتری با کیفیت به کار رفته در این مدل تا ۲۰ ساعت شارژ دهی می کند. دیودهای دستگاه میتواند میتوانند تا ۸ ساعت به صورت مداوم کار نمایند. برد دستگاه در این مدل ۲۰ متر است. این برد حداکثر فاصله ایست که خط تراز وضوح خود را حفظ مینماید و با کمترین میزان خطا کار خود را انجام میدهد. دامنه خود ترازی این مدل ۴ درجه است.

تراز لیزری دو خط حرفه ای

این مدل تراز لیزری به دو عدد دیود مجهز شده است که امکان دستیابی به تابش لیزر در ۳۶۰ درجه افقی و ۱۲۰ درجه عمودی را با حداکثر دقت فراهم میآورد. برد مفید این مدل تراز لیزری رونیکس ۱۵ متر بوده و تا ۳.۵ درجه قابلیت خود ترازی دارد.

تراز لیزری سه بعدی (۳D)

این مدل تراز لیزری از سه عدد دیود لیزری بهره میبرد و امکان تابش لیزر در تمامی جهات را به صورت ۳۶۰ درجه و با بالاترین دقت فراهم میکند. این مدل که از پیشرفته ترین مدل های تراز لیزری موجود در بازار است ۱۵ متر برد مفید دارد و به ویژگی خود ترازی ۳.۵ درجه نیز مجهز است.

اگر برای انتخاب تراز لیزری به راهنمایی بیشتر نیاز دارید، با شماره تلفن ۶۶۷۴۸۷۸۹۰۲۱ تماس بگیرید کارشناسان سایت آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.